2011. május 15., vasárnap

Alex Flinn - Beastly

8/10 rózsaszirom


It's okay. I'm a girl. Every girl pretends she's a princess at one point, no matter how little her life is like that. And I like the idea of 'happily ever after''.


Bevallom, hogy a Szépség és a Szörnyeteg nekem is az egyik kedvencem volt kiskoromban. Na jó meg még most is a top 10-be sorolom. Tehát az alapsztorit nem kell senkinek sem bemutatnom. Az újdonság a körítés. Sokszor vigyorogtam rajta, úgy mint a tizenéves tinik, de tényleg aranyos volt. Tetszettek a chat bevágások, de a legnagyobb kedvencem a közös irodalomórák voltak. Valahogy olyan kellemes hangulata volt az egész könyvnek. Bár itt a régi, 'autentikus' Disney-féle Szörnyeteget már nem tudtam elképzelni az üvegházba a rózsák közé, meg a metróra. Épp ezért nekem valahogy a filmbéli változat sokkal jobban feküdt ebben az új díszletben. Modern város és egyebek. A szereplők nem voltak olyan mélyen kidolgozva, de ez egy mesében nem is olyan elemi feltétel, hiszen amit kellett azt megtudtuk. Na jó, mondjuk ha így végigveszem, akkor az éppen jófiúvá átvedlő Szörnyeteg, Kyle vagy Adrian, - kinek hogy tetszik- jellemváltozása azért szembeötlő volt. Nem egyik pillanatról lett A-ból B. Hozta az elvárt szintet. A háttér szépen meg volt rajzolva, nem mondhatok rá semmi rosszat. Kedvenc karakternek talán Will-t és Kendrát mondanám, na jó, meg Adriant (of course...).
Amikor láttam, hogy megfilmesítik a könyvet rögtön lecsekkoltam imdb-n ki, mi, hol, mikor és türelmetlenül vártam, hogy majd valakit elrángathassak a moziba, hogy végignézzük. De sajnos itthon majd csak dvd-n lehet hozzájutni a filmhez (elvileg), ez viszont nem jelent semmilyen akadályt. Miután befejeztem a könyvet, ami az első igazi olyan könyvem volt, amit elejétől a végéig eredeti nyelven olvastam, nem pedig csak kis részleteket félre-félre rakva, végignéztem az adaptációt is. Cuki. Legalábbis azon nevettem nagyon amikor megpróbálja elnyerni Lindy figyelmét, és mit össze szenved érte. Az amikor ajándékokat visz az ajtó elé, meg fölkel hajnalban, hogy előre tanuljon az órára, hogy ne tűnjön túl ostobának a lányhoz képest, mind mind olyan nevettető kis apróságok. Az külön kis poén, hogy mikor karácsony lesz a filmben a Kyle-on lévő tetoválások is feldíszítődnek. Jaahh és Barney alias Neil Patrick Harris zseni még ilyen szerepben is! Összességében jó kis film lett. Csajos estékre pont jó. Itt ott néha picit eltér a könyv és a film, de szinte észre se lehet venni. Kikapcsolódásnak tehát ideális mind a kettő! :)



Eredeti cím: Beastly
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Fordító: Farkas Veronika

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése